Вивчення інноваційних технологій на практичних заняттях
В рамках вивчення дисципліни «Мехатронні системи» студенти спеціальності 208 «Агроінженерія» набувають навичок з будови, принципу роботи й застосування в ремонтному сільськогосподарському виробництві БПЛА та їх експлуатацію, обслуговування і ремонт.
В умовах сьогодення спостерігається стрімке використання БПЛА в різних галузях та зокрема і в агроінженерії.
Безпілотні системи знайшли своє місце та вирішують наступні завдання:
– огляд важко доступних місць та виявлення неполадок в механізмах та агрегатах;
– виявлення відхилень і порушень, допущених в процесі агротехнічних робіт;
– аналіз рельєфу і створення карти вегетаційних індексів PVI, NDVI;
– супровід будівництва систем меліорації;
– моніторинг зберігання коренеплодів в кагатах;
– створення карт для диференційованого добрива та обприскування полів.
– збір інформації для охорони господарств та угідь;
– оцінка якості посівів і виявлення пошкодження або загибелі культур;
– визначення точної площі загиблих культур;
– аудит й інвентаризація земель;
– визначення дефектів посіву і проблемних ділянок;
– аналіз ефективності заходів, спрямованих на захист рослин;
– моніторинг відповідності структури та планів сівозміни;
– внесення трихограми;
– підрахунок сходів і біологічної урожайності.
Першим кроком при використанні БПЛА є налаштування орієнтації пристрою в просторі.
Для практичного застосування студентам запропоновано оглянути підйомно-транспортне обладнання та механізми зачинення воріт.
Одним із основних завдань агроінженера є: діагностування, виявлення несправності, пошук комплектуючих та ремонт обладнання.
Таким чином, ми бачимо, що пілотування вимагає постійного вдосконалення навичок і вивчення принципу роботи, тільки такий підхід буде забезпечувати підвищення професійних навичок майбутніх агроінженерів.
Іван Лісовий, доцент кафедри агроінженерії.